홈 트레이닝

집에서도 복근 완성! 집에서 운동하는 세 가지 방법!

문고리를 이용하라!

문 손잡이도 훌륭한 다이어트 도구! 손잡이를 잡고 앉았다 일어서기를 반복하자. 일반 스쿼트 동장보다 허리에 무리가 덜 가 초보자도 쉽게 할 수 있다.

 

 

쿠션을 이용하라!

쿠션 두 개만 있으면 준비 완료! 하나는 무릎 아래, 하나는 양 손에 받치고 엎드려 양 팔을 뻗는다. 이를 1분 동안 반복! 배에 깔고 슈퍼맨이나 플랭크 등 다양한 동작을 취할 수 있다.

 

 

Abs, Legs & Shoulders 💪🏻😍🙌🏻🔥 This weekend was a bit crazy for us and the chaos bled over into Monday. We are now house hunting and by house hunting I mean searching like Maniacs😂😱 because our landlord is selling our house asap unexpectedly and we feel it's time to buy so now we are in speed mode looking. So today's workout was a complete stress reliever for me to recover and think. I also did some kickboxing before this to get some endorphins flowing. This circuit can be a stand alone workout or mixed into another workout. And fair warning, you're shoulders and abs will be sore the next day ! Also, please leave any question you want me to answer for my fit thought Thursday posts and I do have openings for clients in Feb now info on my profile link 🙌🏻 ! Go through the whole circuit using a right planks and left leg than repeat with left hand planks and right leg – 4 times totals (twice on each arm basically) 30 seconds for each exercise Side plank tap front and back Double Lunge Pulse Jump Side plank leg circles Curtsy Lunges Side plank knee turn ins Repeater knee in a split squat hold Side plank leg raises Squatting Calf Raises

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아이와 함께!

아이가 운동을 방해한다면? 헬스 트레이너 안드레이 알렌을 따라해볼 것. 아이를 장애물로 둘 수도 있고, 아이와 놀아줄 수도 있다. (꺄르르 웃는 아가의 모습을 보라.) 복근, 하체, 어깨 운동 그리고 육아까지 모두 문제없다!

 

 

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Credit

에디터
엄 은진
사진@Alexisren @KELLFIT @krissycela @deliciouslyfitnhealthy
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